Strict Standards: Only variables should be assigned by reference in /home/competentro/inteligenta-emotionala.ro/wp-includes/post.php on line 948

Strict Standards: Only variables should be assigned by reference in /home/competentro/inteligenta-emotionala.ro/wp-includes/query.php on line 588
Contientizare Inteligenta Emotionala

WORKSHOP:

SMART EMOTIONS®

cu Daniel Bichis

Program complet de optimizare a Inteligentei Emotionale

10-14 iulie 2013



CURS

PRACTITIONER NLP

cu Daniel Bichis


27-29 septembrie 2013
Modulul I



Calendar
Coaching 2012
Calendar Coaching 2012



Abonati-va aici la
Newsletter-ul
Inteligenta Emotionala si NLP





Cautati in site:

Constientizarea IE



Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/competentro/inteligenta-emotionala.ro/wp-includes/formatting.php on line 74

Mariti gradul de constientizare pentru a spori Inteligenta Emotionala

Estimarea gradului de constientizare al inteligentei emotionale (IE)

Estimarea gradului de constientizare al inteligentei emotionale reprezinta totalitatea evaluarilor, interpretarilor, impresiilor legate de propria persoana, de cei din jur si de diverse situatii. Aceste estimari sunt in mare masura determinate de mediul familial, experientele anterioare, sistemele de convingeri si valori si iau forma unui dialog interior. Estimarea gradului de constientizare al inteligentei emotionale (IE) ajuta la intelegerea modului in care dialogul interior influenteaza sentimentele, actiunile si reactiile, acestea putand fi schimbate in functie de diverse situatii.

„Un reper pentru managementul emotional si responsabilitate este sa realizam ca trecutul nu mai poate fi invinuit pentru actiunile noastre din prezent ” – Doc Childre

Cateva indicatii pentru constientizarea modului in care se fac estimarile:

  1. Foloseste propozitii ce incep cu „Eu cred”
  2. Folosind constient declaratia „Eu cred” se clarifica ceea ce crezi si recunosti ca esti o persoana responsabila pentru propriile estimari
  3. Regulat angajaza-te in dialoguri si analize interioare
  4. Constientizeaza mesajul pe care ti-l transmiti inconstient. Alege un anumit moment pe zi in care sa pornesti un dialog interior
  5. Determina daca dialogul tau interior lucreaza pentru tine sau impotriva ta
  6. Gandeste-te regulat la interactiile pe care le ai cu cei din jur
  7. Acorda-ti cateva minute dupa ce te-ai intalnit cu seful tau, colegul tau de munca sau prietenul in care incearca sa determini ce a influentat estimarile sau perceptiile despre cele intamplate. Asigura-te ca esti calm cand te angajezi in acest dialog interior. Fiind calm vei avea posibilitatea de a fi mai flexibil si rational si poti trage concluzii logice si corecte. Cand esti nelinistit sau suparat concluziile trase au tendinta sa fie inexacte, chiar irationale.
  8. Intreaba pe alti despre opiniile lor. Orice eveniment sau situatie poate fi evaluat dintr-o alta perspectiva. Pentru o obiectivitate maxima intreaba-i pe ceilaltii cum au perceput sau au apreciat un anumit moment sau o anumita situatie.

Este mai important sa se tina minte evaluarile si estimarile facute, decat comportamentele celorlalti sau evenimentele care au cauzat anumite reactii. Intelesul pe care il atribuim persoanelor si evenimentelor pe care le intalnim sunt cele care determina sentimentele si comportamentul nostru. Facand aceasta distinctie, se asuma toata responsabilitatea pentru propriile succese sau insuccese. Este important sa se inteleaga ca gandurile, sentimentele si estimarile nu sunt constante, ele oscileaza datorita noilor informatii si situatii cu care se vine in contact.

Constientizarea informatiilor senzoriale

Prin simturi se primesc informatii despre situatiile, evenimentele si persoanele din jur. Este important, sa se faca diferenta intre informatiile senzoriale si estimari. Destul de des perceptiile sunt filtrate si transformate de estimarile noastre. Cu cat creste gradul de constientizare cu atat mai mare este abilitatea de a lua in considerare procesul de filtrare si se poate face distinctia intre senzorial si estimare. Fiind capabil sa-ti acordezi simturile, poti monitoriza, clarifica si schimba estimarile de cate ori este necesar.

Urmatorul exercitiu ajuta la acordarea perceptiilor senzoriale:

  • Zilnic
    • Respira adanc si incearca sa identifici cat mai multe mirosuri
    • Fii atent la cat mai multe sunete
    • Constientizeaza tot ceea ce simte corpul tau
  • In timpul intalnirilor
    • Incearca sa determini dispozitia grupului bazandu-te doar pe perceptiile senzoriale
    • Remarca felul in care persoanele interactioneaza intre ele:
    • Mentin sau evita contactul vizual?
    • Un vorbitor se concentreaza asupra unui singur individ sau se uita la toata lumea?
    • Participantii zambesc sau se incrunta?
    • Membrii grupului il urmaresc pe vorbitor sau se uita aiurea?
    • Persoanele vorbesc tare sau atenuat?
    • Isi folosesc mainile si bratele pentru a sublinia anumite idei?

Repetand aceste exercitii se poate deveni constient cum poti sa te bazezi pe simturi si astfel sa realizezi estimari corecte.

  • Constientizarea sentimentelor

Emotiile sunt raspunsuri spontane ale interpretarilor si evaluarilor facute. Ele furnizeaza informatii importante care ne pot ajuta sa intelegem ce facem si de ce procedam astfel. Constientizarea sentimentele unei anumite persoane nu este intotdeauna un lucru usor. Uneori avem parte de sentimente negative precum furia, tristetea si resentimentele. Experimentarea unor astfel de sentimente poate reprezenta o experienta neplacuta. In consecinta acestea se incearca a fi suprimate, ignorate, negate sau rationalizate. Suprimand sau ignorand emotiile se elimina oportunitatea de a le analiza. Recunoscandu-le si analizandu-le devenim capabili sa le facem fata si sa mergem mai departe. Constientizarea sentimentelor necesita o permanenta analiza practica.

„In organizatii, adevarata putere si energie e generata de relatii. Tipurile de relatii si capacitatea de a le forma sunt mult mai importante decat formarea cerintelor, functiilor, rolurilor si pozitiilor” – Margaret Wheatley

Urmatorul scenariu poate ajuta la intrarea in contact cu propriile sentimente:

  • Fii atent la simptomele fizice ce corespund sentimentelor
  • Sentimentele sunt de obicei insotite de simptome fizice. Tinzand spre aceste simptome, se poate intelege ce reflecta sentimente respective (de exemplu daca transpiri probabil esti speriat).
  • Monitorizarea comportamentului ce corespund sentimentelor
  • Examinand modelele comportamentale se poate descoperi despre ce sentiment este vorba (de exemplum inclestarea bratului unui scaun poate indica o suparare ascunsa)
  • Diferite semne comportamentale se pot dovedi puncte de reper valoroase pentru a indentifica sentimentele ce nu sunt evidente, sau care sunt mascate de alte sentimente.

Tinerea unui jurnal al sentimentelor

Se pot face notatii zilnice care sa urmareasca:

  • Evenimente semnificative ce au avut loc
  • Ce emotii au fost aparut?
  • Ce factori le-au cauzat?
  • Care au fost reactiile si comportamentul?
  • Ce efect au avut asupra celorlaltialtora?

Acest jurnal te va ajuta sa vezi ce emotii ai experimentat si care sunt cele mai frecvente. Prin aceasta metoda se constientizeaza si emotiile care nu au fost experimentate.

Prin reamintirea si analizarea unei situatii negative sau dureroase sepot gasi modalitati de reactie in astfel de cazuri. Printr-o astfel de analiza, se determina in mod deliberat o priveire alternativa asupra respectivului sentiment, iar el va parea mai putin amenintator. Emotiile care cauzeaza de obicei disconfort sunt cele din care se poate trage cele mai multe concluzii.

Constientizarea intentiilor - Intentiile de obicei se refera la dorinte imediate. Cand devii cu adevarat constient de toate intentiile, vei putea sa iei decizii mai bune si sa te influentezi cursul unei anumite actiuni. Uneori confundam o intentie cu alta: vedem intentia evidenta, dar nu si pe cea care este in spatele acesteia.

Constientizarea actiunilor - Actiunile sunt de multe ori indici extrem de pretiosi ai atitudinilor si sentimentelor noastre. Modul in care vorbim, limbajul corporal si comportamentul non-verbal sunt indicatori ai emotiilor mascate. Este important sa incepem sa analizam monitorizam actiunile celorlalti pentru a descoperit sabloanele tipice pe care le utilizeaza in anumite situatii. Prin constientizarea lor devii sa schimbi cursul actiunii.